10 Amalan Suap Isteri dan Anak Makan Murah Rezeki

Kalau di Sarawak amalan suap menyuap suami isteri dimulakan semasa persandingan. Kini barulah saya faham kenapa orang tua-tua dulu letakkan adat ini di permulaan perkahwinan.

Acara Nasi Temuan atau Nasi Pertemuan ini biasanya diadakan semasa majlis Perkahwinan.

SUAP ISTERI

Makan Minum Gaya Rasulullah

Aisyah berkisah: “Aku minum air dari sebuah gelas, kemudian Rasulullah mengambil gelas itu dan meminumnya juga. Dibekas bibir saya itulah Rasulullah menghirup minuman. Aku menggigit makanan, dan Rasulullah juga meletakkan mulutnya dibekas bibir saya” (HR.Muslim).

Hadis ini mengambarkan bahawa kita harus membina ikatan yang baik dengan isteri.  Isteri umpama permata yang berharga.  Ia perlulah dijaga dan dibahagiakan. Amalan suap isteri adalah amalan yang baik. Ikatan erat akan terjalin.

Suap isteri Rezeki Akan Datang Melimpah Ruah”- Ustaz Ebit Lew

Saya terbaca artikel ini, ia viral di internet sehingga mencatat 96.3 K engagement di Facebook.  Kalau tidak bagus kenapa ia viral.

Ustaz Ebit Lew (FB) bertemu dengan seorang lelaki yang nampak menghadapi masalah rumahtangga. Kehidupan rumah tangganya sempit dan tidak tenteram. Pertengkaran antara dia dan isterinya selalu terjadi.

“Saya dah usaha macam2 dah bang, macam2 cara dah saya buat, Tak tahu nak buat macam mana dah” kata lelaki itu
“Amalkanlah Menyuap Anak Dan Isteri Makan, Dengan Izin Allah, Rezeki Akan Datang Melimpah Ruah”- Ustaz Ebit Lew You 

Kanak-Kanak Berusia 7 Tahun Dirantai Seperti Binatang Oleh Ibu Bapanya Akibat Terlalu Nakal
Jangan Letak Telefon Di Kepala Anak! Radiasi Boleh Menjejaskan Perkembangan Sel-Sel Otak Anak!..

“Tiap Kali Saya Nak Pergi Pasaraya, Biras Terus Ikut, Dia Akan Ambil Barang-Barang Dia Kemudian Letak Di Kaunter Untuk Saya Bayar”..

“Masa awak makan dengan isteri, awak ada suapkan makanan ke dalam mulut isteri awak tak?” ustaz tanya.
“Tak pernah bang, kalau saya buat, nanti saya dikatakan buang tebiat pulak” jawabnya.

“Awak pernah tak suapkan makanan dalam mulut anak-anak awak tak?” Tanya usyaz lagi.
“Pun tak pernah, kenapa ustaz tanya macam tu?” Jawap lelaki itu lagi”

Kalau awak nak tahu, Mak ayah kita dulu tak kaya pun, tapi kehidupan dirorang penuh dengan kasih dan sayang.

rezeki mereka pun cukup je.

Kehidupan mereka tenang dan berkat. Tahu tak sebab apa?

Sebab Allah janji kalau kita menghargai keluarga, rezeki bertambah.”

“Perasan tak sekarang?

Dah banyak orang kita tak makan sekali dengan keluarga.

Kalau ada pun, time makan tu masing-masing leka main handphone atau pun sibuk melayan tv. Allahu…”

“Awak percayalah la apa yang saya nak cakapkan ni,

bila isteri makan dari tangan suami, dia akan rasa bahagia.

Lagi2 kalau suami dia buat kerana cinta, kerana Allah, biar pun beberapa suap je,

nikmatnya tak terkata. Kena pula isteri buat2 tergigit jari sikit. Hehe!”

Awak percayalah la apa yang saya nak cakapkan ni, bila isteri makan dari tangan suami, dia akan rasa bahagia. Lagi-lagi kalau suami dia buat kerana cinta, kerana Allah, biar pun beberapa suap je, nikmatnya tak terkata. Kena pula isteri buat-buat tergigit jari sikit. Hehe!”

“Awak pun tahu kan? makan satu bekas yang sama itu sunnah. Kalau awak nak tahu, saya dan keluarga makan satu dulang bila dirumah, kami 3beranak. Kadang-kadang tu anak dan saya berebut nak suap mak dia.”

Mulai hari ni, Cuba abang amalkan apa yang saya sampaikan ni. Percayalah la bang, orang yang tidak mengasihi tidak akan dikasihi. Abang Kasihilah isteri dan anak-anak, nanti lihatlah bagaimana rezeki akan datang mencurah-curah”.


 

Ini adalah keyword yang viral diinternet tentang amalan suap. Tapi tak ada carian.

amalan suap isteri bersetubuh
amalan suap isteri gersang
amalan suap isteri ghairah
amalan suap isteri hidup
amalan suap isteri awie
amalan suap isteri anak
amalan suap isteri mengandung
amalan suap isteri jiran
amalan suap isteri jakarta
amalan suap isteri kedua
amalan suap isteri idaman
amalan suap isteri indonesia
amalan suap isteri romantik
amalan suap isteri luar
amalan suap isteri luar biasa
amalan suap isteri video
amalan suap isteri orang
amalan suap isteri online
amalan suap isteri orang tua
amalan suap isteri tuan ihsan
amalan suap isteri ustaz
amalan suap isteri zakat
amalan suap isteri youtube

Jangan Lupa Klik Sini
Apa yang menarik tentang burger king menyarung castom Mc Donald. Ini berlaku di ketika perayaan Halloween
Kedai gunting lelaki milik orang bumiputra dan Melayu sedikit. Hampir tidak ada. Itu yang saya
Memang sukar nak percaya kini telah ada produk untuk menyediakan produk makanan segera dengan mudah.
Membaca khabar-khabar terbaru Masjidil Aqsa, hati kecil kami merasa dukacita dan pedih. Sesungguhnya Masjidil Aqsa

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

%d bloggers like this: